4 obtiskové varianty:
1. Ki-100, 244th Air Regiment, flown by commander, Maj. Teruhiko Kobayashi, Japan, July 1945
2. Ki-100, 5th Air Regiment, Kiyosu airfield, Aichji prefecture, Japan, June 1945
3. Ki-100, 111st Air Regiment, Komaki airfield, Nagoya, Japan, August 1945
4. Ki-100, 59th Air Regiment, 3th squadron, Ashiya airfield, Fukuoka prefecture, Japan, August 1945
Konstrukce tohoto letounu vychází z jeho předchůdce Ki-61-IIKai. Letoun byl osazen motorem Micubiši Ha-112II o výkonu 1500 koní, a tak na počátku roku 1945 vznikl výborný stroj, který bývá označován jako nejlepší japonská stíhačka druhé světové války vůbec. Nové Ki-100 byly vyzbrojeny dvěma 20mm kanóny a dvěma kulomety ráže 12,7 mm. Naštěstí pro Američany se tyto letouny nedostaly ve větším množství do výzbroje, jelikož byly velmi nebezpečné pro jejich dálkové bombardéry včetně létajících pevností B-29. Byla to právě letecká ofenzíva amerických těžkých bombardérů, která ničila japonský letecký průmysl a významně omezila výrobu vynikajících letounů Ki-100.
Nový komentář