94027 Rogožarski RVD-13

NOVINKA 1:72 LIMITKA

94027 Rogožarski RVD-13

První RWD-13 SP-AOA byl představen na konferenci FAI v Jugoslávii v září 1935 polským delegátem na konferenci FAI . Oficiální představení jugoslávských představitelů s tímto typem se konalo v listopadu 1935 v Bělehradě a Novém Sadu, kde pilot Rogalski předvedl letoun SP-ATE. Čtěte více

Dočasně nedostupné

550 Kč

Přidat k Oblíbeným

Nejdříve se musíte přihlásit

Hlídací pes

Nejdříve se musíte přihlásit

Výrobce: RS Models

Popis

4 obtiskové verze Jugoslavie a Chorvatsko

1. Rogožarski RVD-13, Aeroclub Zemun, Bělehrad,

    posádka Grohovac Kazimir a Gagic Miloš, 2. místo Letecký závod států Malé dohody, Praha 1938

2. Rogožarski RVD-13, Jugoslávské letectvo, Ambulance, Bělehrad 1938

3. Rogožarski RVD-13, Jugoslávské letectvo, 1941

4. Rogožarski RVD-13, Chorvatské letectvo, 1943

Továrna „Rogožarski" zakoupila v roce 1938 licenci na výrobu letounu RWD-13, zde pojmenovaného RVD-13. První dva letouny byly vyrobeny v polovině roku 1938, měly civilní registrace YU-PFE a YU-PFO a koncem srpna a začátkem září 1938 se zúčastnily mezinárodního závodu států Malé dohody. Posádka získaly první a druhé místo ve své kategorii. Od následujícího roku byly oba civilní RVD-13 používány výhradně pro vojenskou službu. „Rogozarski" vyrobil čtyři RVD-13 a dvě lékařské verze RVD-13S.

Plánované zavedení 20 zdravotnických RVD-13S do služby se neuskutečnilo, protože v roce 1939 se během zkoušek v Belé Crkvě ukázalo, že plně zatížený letou potřebuje dlouhou startovací dráhu . Kvůli této vlastnosti nemohl být RVD-13S použit na většině pomocných letišť.

V dubnu 1941 se v 721. zdravotnické peruti nacházely dva stroje RVD-13S a další dva v 722. pluku, které byly následně během války mobilizovány. Jedním ze dvou letadel od 722. pluku byl RVD-13S BR. 3, který po vypuknutí války dodala firma „Rogožarski" (toto letadlo bylo od června 1940 v generální opravě a 31. března 1941 bylo z 95 % hotové, ale bez motoru). Jeden RVD-13S byl v 702. spojovací peruti a jeden v 5. LP (zničen u Režanovacké Kosy). Zřejmě podle situace v dubnu 1941 vstoupily všechny RVD-13 do války ve zdravotnické verzi. Němci v Lazarevaci zabavený RVD-13S předali Chorvatskému letectvu, kde létal až do roku 1944, označený číslem 5501.

Diskuse 0

Zatím nejsou žádné komentáře! Buďte první!

Nový komentář

Alternativní produkty

  • NOVINKA 1:72

    92301 RWD13S/ST Poland

    RWD-13 byl polský turistický letoun z předválečného období. Byl smíšené konstrukce. Prototyp vzlétl v roce 1935. Poháněn byl motorem PZInż Walter Major o výkonu 130 HP. V letech 1936-1939 bylo postaveno 85 letounů a několik kusů licenčně v Jugoslávii. Letoun se ve své třídě osvědčil, zúčastnili se s ním mnoha zahraničních závodů. Kromě Polska byl vyvážen, do Španělska, Brazilie, i na Střední...

    Dočasně nedostupné

    550 Kč

  • NOVINKA 1:72

    92305 RWD-13 Middle East

    RWD-13 byl polský turistický letoun z předválečného období. Byl smíšené konstrukce. Prototyp vzlétl v roce 1935. Poháněn byl motorem PZInż Walter Major o výkonu 130 HP. V letech 1936-1939 bylo postaveno 85 letounů a několik kusů licenčně v Jugoslávii. Letoun se ve své třídě osvědčil, zúčastnili se s ním mnoha zahraničních závodů. Kromě Polska byl vyvážen, do Španělska, Brazilie, i na Střední...

    Skladem

    550 Kč

  • NOVINKA 1:72

    92306 RWD-13 Rumunsko Sanitní "Escadrila Alba" (Bílá Eskadra)

    RWD-13 byl polský turistický letoun z předválečného období. Byl smíšené konstrukce. Prototyp vzlétl v roce 1935. Poháněn byl motorem PZInż Walter Major o výkonu 130 HP. V letech 1936-1939 bylo postaveno 85 letounů a několik kusů licenčně v Jugoslávii. Letoun se ve své třídě osvědčil, zúčastnili se s ním mnoha zahraničních závodů. Kromě Polska byl vyvážen, do Španělska, Brazilie, i na Střední...

    Skladem

    550 Kč

  • NOVINKA 1:72

    92307 RWD-13 Legion Condor

    RWD-13 byl polský turistický letoun z předválečného období. Byl smíšené konstrukce. Prototyp vzlétl v roce 1935. Poháněn byl motorem PZInż Walter Major o výkonu 130 HP. V letech 1936-1939 bylo postaveno 85 letounů a několik kusů licenčně v Jugoslávii. Letoun se ve své třídě osvědčil, zúčastnili se s ním mnoha zahraničních závodů. Kromě Polska byl vyvážen, do Španělska, Brazilie, i na Střední...

    Skladem

    550 Kč

Nový komentář

Kontrolný kód

i

Přihlášení

Zapomenuté heslo

Předvolby soukromí
Soubory cookie používáme k vylepšení vaší návštěvy tohoto webu, k analýze jeho výkonu a ke shromažďování údajů o jeho používání. Můžeme k tomu použít nástroje a služby třetích stran a shromážděná data mohou být přenášena partnerům v EU, USA nebo jiných zemích. Kliknutím na „Přijmout všechny soubory cookie“ vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním. Níže můžete najít podrobné informace nebo upravit své preference.

Zásady ochrany soukromí

Ukázat podrobnosti
Tento web je chráněn reCAPTCHA a Google. Platí Zásady ochrany osobních údajů a Smluvní podmínky.
Produkt byl vložen do košíku
Pokračovat v nákupu Nákupní košík