Search

Found products 206
  • 1:48

    48003 Ki-61-II

    The first Ki-61 prototype took off in December 1941, and tests of other prototypes took place during 1942. At the end of 1942, these aircraft began to be serially produced, they did not reach military units until the beginning of 1943.

    Temporarily unavailable

    38,94 €

  • 1:48

    48006 Manshu Ki-79B

    Továrna Nakajima Hikoki K. K. v Japonsku ukončila výrobu stíhacích letadel Ki-27, protože začala s výrobou modernějšího a výkonnějšího typu Nakajima Ki-43-I. O výrobu těchto jednodušších letadel však byl zájem v Mandžusku a tak továrna Nakajima dodala výrobní přípravky na Ki-27 do společnosti Manshu Hikóki Seizó K. K. v Charbinu. Tam potom výroba pokračovala a dala dalších 1 379 letounů. Manshu...

    In stock

    43,04 €

  • 1:48

    48005 Manshu Ki-79A

    Továrna Nakajima Hikoki K. K. v Japonsku ukončila výrobu stíhacích letadel Ki-27, protože začala s výrobou modernějšího a výkonnějšího typu Nakajima Ki-43-I. O výrobu těchto jednodušších letadel však byl zájem v Mandžusku a tak továrna Nakajima dodala výrobní přípravky na Ki-27 do společnosti Manshu Hikóki Seizó K. K. v Charbinu. Tam potom výroba pokračovala a dala dalších 1 379 letounů. Manshu...

    In stock

    43,04 €

  • 1:48

    48004 Caudron CR.714 C-1

    Caudron C-714 byl lehký stíhací letoun, používaný během 2. světové války ve Francii a Finsku. letoun byl celodřevěné konstrukce. Prototyp se zatahovacím podvozkem vzlétl v roce 1938. Vyráběl se sériově od roku 1939 s motorem Renault 12R 03 o síle 500 k a s výzbrojí 4 kulometů ráže 7,5 mm pod křídly. Během bojů ve Francii na nich létali především polští i čs. piloti. Několik strojů bylo prodáno...

    In stock

    38,94 €

  • NEW 1:48

    48008 Ki-61-II

    The first Ki-61 prototype took off in December 1941, and tests of other prototypes took place during 1942. At the end of 1942, these aircraft began to be serially produced, they did not reach military units until the beginning of 1943.

    In stock

    38,94 €

  • 1:72

    92223 Bücker Bü 133

    Bücker Bü 133 Jungmeister byl cvičný dvouplošník určený k nácviku akrobacie vyráběný od druhé poloviny 30. let 20. století v Německu. Vznikl vývojem z typu Bücker Bü 131 Jungmann. V Německu sloužil u Luftwaffe jako hlavní typ pro výcvik letecké akrobacie.

    In stock

    19,26 €

  • 1:72

    92222 Bücker Bü 133

    Bücker Bü 133 Jungmeister byl cvičný dvouplošník určený k nácviku akrobacie vyráběný od druhé poloviny 30. let 20. století v Německu. Vznikl vývojem z typu Bücker Bü 131 Jungmann. V Německu sloužil u Luftwaffe jako hlavní typ pro výcvik letecké akrobacie.

    In stock

    19,26 €

  • 1:72

    92221 Bücker Bü 133

    Bücker Bü 133 Jungmeister byl cvičný dvouplošník určený k nácviku akrobacie vyráběný od druhé poloviny 30. let 20. století v Německu. Vznikl vývojem z typu Bücker Bü 131 Jungmann. V Německu sloužil u Luftwaffe jako hlavní typ pro výcvik letecké akrobacie.

    In stock

    19,26 €

  • 1:72

    92220 Bücker 133 A/B

    Bücker Bü 133 Jungmeister byl cvičný dvouplošník určený k nácviku akrobacie vyráběný od druhé poloviny 30. let 20. století v Německu. Vznikl vývojem z typu Bücker Bü 131 Jungmann. V Německu sloužil u Luftwaffe jako hlavní typ pro výcvik letecké akrobacie.

    In stock

    24,18 €

  • 1:72 LIMITED

    94005 Airspeed Envoy

    Airspeed Limited was founded in York, England, in 1931. The aircraft type was practically based on the previous Airspeed AS5 Courier. By then the company was already in Portsmouth. The AS6 Envoy first flew in June 1934. The airplane's construction was all-wood. The wingspan of these machines was 15.94 metres and the fuselage length was 10.53 metres.

    Temporarily unavailable

    26,64 €

  • 1:72 LIMITED

    94002 Avia B-322

    In 1936, the MNO ordered the production of a continuation aerobatic aircraft Bš.122. The aircraft was derived from the aerobatic Ba.122, but had stepped wings and a longer fuselage and was powered by a Castor II-A engine. The first Bš-122 was flown on 10 September 1936, and from July 1937 the Bš-122 was assigned to the training squadron of Aviation Regiment 4 and to the VLU.

    Temporarily unavailable

    22,54 €

  • 1:72 LIMITED

    94001 Avia B-222

    After the success of the Avie Ba.122, other variants were developed. B-222.1 was flown in August 1937. The machine was powered by a nine-cylinder Rk-17 engine which was covered with a NACA aerodynamic cowling, and the wheels were also cowled. The aircraft flew in white and red livery, with no matriculation.

    Temporarily unavailable

    22,54 €

  • 1:72 LIMITED

    94003 Avia Ba.422

    The Avia Ba.422 aerobatic special was modified according to Novák's comments for the aerobatic competition held in Saint-Germain-en-Laye near Paris.It was built at the beginning of 1938 in two pieces 422.1 OK-AVB which was a backup and Novák's OK-AVC 422.2, powered by Avia Rk-17 engine with 350 hp.

    Temporarily unavailable

    22,54 €

  • 1:72 LIMITED

    94004 Praga E-141 Diesel

    In the mid-1930s, the Praga BH-41 was the follow-on aircraft.However, there were no engines for the construction of other aircraft, so the aircraft was modernized and the ZOD-260 diesel engine was used. The aircraft flew under the designation Praga E-141.

    In stock

    22,54 €

Login

Forgotten password

Privacy preferences
We use cookies to enhance your visit of this website, analyze its performance and collect data about its usage. We may use third-party tools and services to do so and collected data may get transmitted to partners in the EU, USA or other countries. By clicking on 'Accept all cookies' you declare your consent with this processing. You may find detailed information or adjust your preferences below.

Privacy declaration

Show details
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Login

Forgotten password

Product has been added to the cart
Continue shopping Order