5 obtiskových variant:
1. Hs-132C, KG 51, Luftwaffe 1945 /alternate marking/
2. Hs-132C, KG 26, Luftwaffe 1945 /alternate marking/
3. Hs-132C, Japan 1945 /alternate marking/
4. Hs-132C, StG. 1, Luftwaffe 1945 /alternate marking/
5. Hs-132C, test aircraft, Great Britain 1946 /alternate marking/
Během dubna 1944 předal Henschel svůj návrh RLM, a v této době již začaly testy aerodynamickém tunelu. Smlouva na šest prototypů byla schválena v květnu 1944. Výroba tří prototypů začala v závodě společnosti v Schönefeldu v březnu 1945. Hs 132 V1 měl svůj první let absolvovat v červnu 1945, ale postupuijící sověti jej spolu s dalšími dvěma nedokončenými prototypy v květnu 1945 ukořistily. Údajně, ačkoli křídla a trup He 132 V1 byly dokončeny, nikdy nebyly smontovány.
Hs 132B měl být poháněn motorem Jumo 004 a měl být také vybaven dvojicí kanónů MG 151/20 a protitankovou střelou Panzerblitz. HS 132C byla rozsáhleji upravená verze určená k zachycení bombardérů; Byl vybaven větším motorem Heinkel HeS 011, dvěma 20mm kanóny 15 1/20 a dvěma 30mm kanóny MK 103 nebo MK 108. HeS 011 byl v době skončení konfliktu stále v předvýrobní fázi.
Doplňující informace
Kategorie: | Měřítko 1:72 |
Obtiskové varianty: | Německo, Japonsko, Velká Británie |

400 Kč
Nový komentář