3 obtiskové varianty:
1. Nakajima Ki-201 Karyu - 244th Sentai, Hamatsu airbase, Japan, December 1945 /alternate marking/
2. Nakajima Ki-201 Karyu - 244th Sentai, Chofu airbase, Japan, October 1945 /alternate marking/
3. Nakajima Ki-201 Karyu - captured and tested by TAIC-SWPA, spring 1946 /alternate marking/
Na druhou stranu konstrukční tým vedený Iwao Shibuyou založil Karyū mnohem blíže na německém letounu, který se ukázal jako docela impozantní. Projekt Ki-201 objednala japonská císařská armáda mezi říjnem a prosincem 1944, přičemž armáda stanovila výkonnostní požadavek na maximální rychlost 800~1000 km/h, praktický strop 12 000 metrů a dolet 800~1 000 km. Návrh byl pokročilý Nakajimou během roku 1945 a základní výkresy byly dokončeny v červnu. Nakajima očekával dokončení prvního Karyū do prosince 1945 a prvních 18 jednotek do března 1946. Většina zdrojů se shoduje, že práce na prvním prototypu nezačaly dřív než v době japonské kapitulace.
Doplňující informace
Kategorie: | Měřítko 1:72 |
Obtiskové varianty: | Japonsko, USA |
Žádné komentáře
413 Kč
Nový komentář