6 obtiskových variant:
1.P-39Q , 51st FS/32nd FG, Panama 1943
2.P-39Q-6, 82nd TRS/71st TRG, 1944, New Guinea, Lt. P. A. McDermott
3.P-39Q, kpt.G.A.Rechkalov, 9th Guard Air Fighter Division, Poland 1944
4.P-39Q, kpt.G.A.Rechkalov, 9th Guard Air Fighter Division, Polsko 1944
5.P-39Q-1, 72nd FS/318th FG, Makin Island, 1943/44, Charlie Taylor
6.P-39Q-1, 46th FS/15th FG, Canton Island, pilot 1Lt. Jack Garnett
Jednalo se o stroj velice neobvyklé a zajímavé koncepce. Motor byl umístěn až za pilotní kabinou, blízko těžiště stroje, přičemž malé momenty zlepšovaly obratnost letounu. Přitom vrtule v přídi letounu byla hnána přes dlouhý spojovací hřídel, procházející pod pilotem. V „prázdné" přídi tak mohla být soustředěna hlavňová výzbroj.
Nový komentář