92262 Aero Ab 101

92262 Aero Ab 101

Hodnocení produktu: 4.29/5 (17x)

Vaše hodnocení:

NOVINKA 1:72

Aero Ab-101 byl československý bombardovací dvouplošník, který vznikl vývojem z letounu Aero A-100, resp. A-101, do něhož byl instalován motor Praga HS 12Ydrs. Prototyp letounu vzlétl 25. března 1936 a ukázalo se, že se nejedná o příliš zdařilý typ.

980 Kč s DPH

Dostupnost: Skladem
skladem: 12 ks

Výrobce: RS Models

5 obtiskových variant:

 

1. Aero Ab-101.44, 6.LP, 73. letka, pilot čet. V. Cukr, pozorovatel por. K. Ulrych, Úvaly u Prahy, červenec 1938

2. Aero Ab-101.32, 5.LP, 81. letka, letiště Křižanov, září 1938

3. Aero Ab-101.15, 5.LP, 76. letka, později SVZ, u červnu 1939 úlet do Polska, J. Hrala, mech. L. Ivanič

4. Aero Ab-101, Sch./FAR 33, Ingolstadt, Luftwaffe, červen 1939

5. Aero Ab-101, FFS A/B 116, Luftwaffe, Neudorf-Oppeln, 1939

 

Nedošlo k očekávanému nárůstu rychlosti proti jeho předchůdci, ačkoliv stoupavost a dolet mírně vzrostly. Letoun také unesl větší pumový náklad a zlepšila se jeho schopnost operovat z kratších vzletových a přistávacích drah polních letišť. Typ byl vyráběn zejména protože v krátkodobém časovém horizontu nebylo možné zahájit výrobu letounů modernější konstrukce. V provozu na polních letištích, na nichž stroje strávily téměř nepřetržitě dobu od konce května do začátku října 1938, docházelo k navlhání dřevěných dílů křídel, proto měly letouny omezenou rychlost v klesavém letu na 300 km/hod. V boji při vhodném počasí s využitím oblačnosti mohly efektivně sloužit i ve dne. Letouny nosily pumy o váze až 200 kg, část v trupové pumovnici, část na závěsnících pod křídlem. Při mobilizaci v roce 1938 sloužilo u čs. letectva 60 kusů těchto strojů, které po okupaci roku 1939 ukořistil Wehrmacht.

Obtiskové varianty: Německo, Československo

Nový komentář

* (Povinné)

Alternativní produkty

Přihlášení