94005 Airspeed Envoy

1:72 LIMITKA

94005 Airspeed Envoy

Firma Airspeed Limited byla založena v anglickém Yorku už v roce 1931. Uvedený typ letounu prakticky vycházel z předchozího typu Airspeed AS5 Courier. To už firma byla v Portsmouthu. AS6 Envoy poprvé vzlétl v červnu 1934. Konstrukce letounu byla celodřevěná. Rozpětí těchto strojů bylo 15,94 metrů a délka trupu 10,53 metrů. Čtěte více

Dočasně nedostupné

650 Kč

Výrobce: RS Models

Popis

2 obtiskové varianty:

 

1. Airspeed Envoy, OK - DOA (ex. OK - VIT), SLS, Trenčianské Biskupice, 1941, Slovensko

2. Airspeed Envoy, Vítkovické hornické a hutní těžírstvo, 1936-1939

 

Při max. vzletové hmotnosti 2860kg a na svou dobu vysoké cestovní rychlosti 265km/h byl dolet se šesti cestujícími přes 1000 km. V Československu byly vybaveny motory Walter Castor II. Několik strojů létalo u ČSA na lince Praha-Moskva a jeden stroj ve Vítkovických železárnách jako obchodní letoun. Po zániku Československa byl prodán na Slovensko, zde nějakou dobu létal a pak po havárii shořel.

Doplňující informace

Kategorie: Limitovaná edice
Obtiskové varianty: Československo
Diskuse 0

Žádné komentáře

Nový komentář

Alternativní produkty

  • 1:72 LIMITKA

    94001 Avia B-222

    Po úspěchu Avie Ba.122 byly vyvíjeny další varianty. B-222.1 byla zalétána srpnu 1937. Stroj poháněl devítiválec Rk-17 který byl zakryt aerodynamickým krytem NACA, i kola byla kapotována. Letoun létal v bílo červené zbarvení, bez imatrikulace.

    Dočasně nedostupné

    550 Kč

  • 1:72 LIMITKA

    94002 Avia B-322

    V roce 1936 MNO objednalo výrobu pokračovacího akrobatického letounu Bš.122. Letoun vznikl z akrobatické Ba.122, ale měl stupňovitá křídla a delší trup a poháněn byl motorem Castor II-A. První Bš-122 byla zalétána 10. září 1936, od července 1937 byly Bš-122 zařazovány k cvičné letce leteckého pluku 4 a do VLU.

    Dočasně nedostupné

    550 Kč

  • 1:72 LIMITKA

    94003 Avia Ba.422

    Akrobatický speciál Avia Ba.422 byl upraven podle Novákových připomínek, na akrobatickou soutěž která se konala Saint-Germain-en-Laye u Paříže.Byl postaven na počátku roku 1938 ve dvou kusech 422.1 OK-AVB který byl záložní a Novákův OK-AVC 422.2, poháněn byl motorem Avia Rk-17 o výkonu 350 koní.

    Dočasně nedostupné

    550 Kč

  • 1:72 LIMITKA

    94004 Praga E-141 Diesel

    V polovině 30-tých let byl pokračovacím cičným letounem douplošník Praga BH-41. na stavbu dalších letounů již ale nebyly motory a tak byl letoun zmodernizován a použit Dieselův motor ZOD-260. Letoun létal pod označením Praga E-141.

    Dočasně nedostupné

    550 Kč

Nový komentář

Kontrolný kód

i

Přihlášení

Zapomenuté heslo

Předvolby soukromí
Soubory cookie používáme k vylepšení vaší návštěvy tohoto webu, k analýze jeho výkonu a ke shromažďování údajů o jeho používání. Můžeme k tomu použít nástroje a služby třetích stran a shromážděná data mohou být přenášena partnerům v EU, USA nebo jiných zemích. Kliknutím na „Přijmout všechny soubory cookie“ vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním. Níže můžete najít podrobné informace nebo upravit své preference.

Zásady ochrany soukromí

Ukázat podrobnosti
Tento web je chráněn reCAPTCHA a Google. Platí Zásady ochrany osobních údajů a Smluvní podmínky.

Přihlášení

Zapomenuté heslo

Produkt byl vložen do košíku
Pokračovat v nákupu Objednat