6 obtiskových variant:
1. Avia B-534.194, FFS A/B 24, Olomouc 1941
2. Avia B-534.158, 3rd Air Regiment, 45 Squadron, 1938
3. Avia B-534.149, 2nd Air Regiment, Olomouc 1938
4. Avia B-534.158, SVZ, SLovak Air Force, September 1939
5. Avia B-534.165, 4th Air Regiment, 1938
6. Avia B-534.169, 4th Air Regiment, Hradec Králové, 1937
Konstruktér František Novotný v továrně Avia navzdory neúspěchu se strojem B-234, který měl problémy s hvězdicovým motorem R-29, přepracoval konstrukci a umístil do pozměněného draku licenční motor Hispano-Suiza 12Ybrs o výkonu 860 k. Konstrukce továrny Avia se ukázala ve srovnání s konkurenčními stroji továren Letov a Praga jako nejlepší. Stroje oplývaly výbornou stoupavostí, manévrovatelností a i poměrně vysokou rychlostí, která se blížila k 400 km/h. Dvojplošná koncepce, pevný podvozek a otevřený kokpit však předurčovaly stroj k tomu, že mírně zaostával za nejnovějšími stroji, které v té době vznikaly v ostatních zemích. Navzdory tomu všemu se na podzim 1935 k leteckým jednotkám dostávají první sériové stroje.
Nový komentář