5 obtiskových variant:
1. Avia Bk-534.519, 13th Squadron SVZ, Eastern front 1941
2. Avia Bk-534, 4th Air Regiment, 44th Squadron, March 1939
3. Avia Bk-534, 3rd Air Regiment, 45th Squadron, October 1938, Spišská Nová Ves
4. Avia Bk-534.539, 1. JGr Drontheim, July 1941, Grove, Denmark
5. Avia Bk-534.539, Luftfahrtmuseum Berlin - Moabit 1942
Konstruktér František Novotný v továrně Avia navzdory neúspěchu se strojem B-234, který měl problémy s hvězdicovým motorem R-29, přepracoval konstrukci a umístil do pozměněného draku licenční motor Hispano-Suiza 12Ybrs o výkonu 860 k. Konstrukce továrny Avia se ukázala ve srovnání s konkurenčními stroji továren Letov a Praga jako nejlepší. Stroje oplývaly výbornou stoupavostí, manévrovatelností a i poměrně vysokou rychlostí, která se blížila k 400 km/h. Dvojplošná koncepce, pevný podvozek a otevřený kokpit však předurčovaly stroj k tomu, že mírně zaostával za nejnovějšími stroji, které v té době vznikaly v ostatních zemích. Navzdory tomu všemu se na podzim 1935 k leteckým jednotkám dostávají první sériové stroje.
Nový komentář