5 obtiskových variant:
1. Avia B-534, 2nd Air Regiment, 35 Squadron, March 1939
2. Avia B-534, 13th Squadron SVZ, Eastern front 1941
3. Avia B-534, Bulgarian Air Force
4. Avia B-534, Czech Police, Deutsch Brod, March 1939
5. Avia B-534, Luftwaffe, April, 1939
Konstruktér František Novotný v továrně Avia navzdory neúspěchu se strojem B-234, který měl problémy s hvězdicovým motorem R-29, přepracoval konstrukci a umístil do pozměněného draku licenční motor Hispano-Suiza 12Ybrs o výkonu 860 k. Konstrukce továrny Avia se ukázala ve srovnání s konkurenčními stroji továren Letov a Praga jako nejlepší. Stroje oplývaly výbornou stoupavostí, manévrovatelností a i poměrně vysokou rychlostí, která se blížila k 400 km/h. Dvojplošná koncepce, pevný podvozek a otevřený kokpit však předurčovaly stroj k tomu, že mírně zaostával za nejnovějšími stroji, které v té době vznikaly v ostatních zemích. Navzdory tomu všemu se na podzim 1935 k leteckým jednotkám dostávají první sériové stroje.
Additional information
| Category: | 1:72 Scale |
| Decal variants: | Bulgaria, Germany, Czechoslovakia |

New comment