1/48
-
Add to Favourites
NEW 1:48
48015 Bücker Bü 131D
The first flight of the Bü 131 prototype (D-3150) was made on 27 May 1934 with the flight pilot Joachim von Köppen. The aircraft was powered by a 59 kW Hirth HM 60 R inline four-cylinder engine. In 1934, serial production of the Bü 131 A version began, the main customer of which was the Deutscher Luftsportverband. In 1936, the Bü 131 B series began, which differed in the built-in Hirth HM 504...
In stock (3 pcs)
15,80 €
31,61 € Discount 15,80 €
-
Add to Favourites
NEW 1:48
48014 Bücker 131A
The first flight of the Bü 131 prototype (D-3150) was made on 27 May 1934 with the flight pilot Joachim von Köppen. The aircraft was powered by a 59 kW Hirth HM 60 R inline four-cylinder engine. In 1934, serial production of the Bü 131 A version began, the main customer of which was the Deutscher Luftsportverband. In 1936, the Bü 131 B series began, which differed in the built-in Hirth HM 504...
In stock (1 pcs)
15,80 €
31,61 € Discount 15,80 €
-
Add to Favourites
NEW 1:48
48013 Aero C.4/C.104
In 1945, Aero restarted production of the Bü 131 to meet the needs of the Czechoslovak Air Force for training aircraft. Initial production, designated the Aero C-4, was powered by the Hirth HM 504A engine, with deliveries starting in April 1946. After building 20–30 C-4s, production switched to the Aero C-104, powered by the Czechoslovak Walter Minor 4-III engine. Production continued until...
In stock (3 pcs)
15,80 €
31,61 € Discount 15,80 €
-
Add to Favourites
NEW 1:48
48012 Bücker Bü 131D
The first flight of the Bü 131 prototype (D-3150) was made on 27 May 1934 with the flight pilot Joachim von Köppen. The aircraft was powered by a 59 kW Hirth HM 60 R inline four-cylinder engine. In 1934, serial production of the Bü 131 A version began, the main customer of which was the Deutscher Luftsportverband. In 1936, the Bü 131 B series began, which differed in the built-in Hirth HM 504...
In stock (1 pcs)
15,80 €
31,61 € Discount 15,80 €
-
Add to Favourites
NEW 1:48
48011 Messerschmitt Me P.1101
The Messerschmitt P.1101 was commissioned by OKL in the summer of 1944 and was the first aircraft in the world to have variable wing geometry. It could only be built on the ground at a yaw angle of 35° to 45°.
In stock (4 pcs)
20,86 €
41,72 € Discount 20,86 €
-
Add to Favourites
NEW 1:48
48010 Messerschmitt Me P.1101 "Nightfighter"
The Messerschmitt P.1101 was commissioned by OKL in the summer of 1944 and was the first aircraft in the world to have variable wing geometry. It could only be built on the ground at a yaw angle of 35° to 45°.
In stock (3 pcs)
20,86 €
41,72 € Discount 20,86 €
-
Add to Favourites
NEW 1:48
48009 Messerschmitt Me P.1101
The Messerschmitt P.1101 was commissioned by OKL in the summer of 1944 and was the first aircraft in the world to have variable wing geometry. It could only be built on the ground at a yaw angle of 35° to 45°.
In stock (5 pcs)
20,86 €
41,72 € Discount 20,86 €
-
Add to Favourites
1:48
48007 Manshu Ki-79A/B
Továrna Nakajima Hikoki K. K. v Japonsku ukončila výrobu stíhacích letadel Ki-27, protože začala s výrobou modernějšího a výkonnějšího typu Nakajima Ki-43-I. O výrobu těchto jednodušších letadel však byl zájem v Mandžusku a tak továrna Nakajima dodala výrobní přípravky na Ki-27 do společnosti Manshu Hikóki Seizó K. K. v Charbinu. Tam potom výroba pokračovala a dala dalších 1 379 letounů. Manshu...
In stock (4 pcs)
20,02 €
40,03 € Discount 20,02 €
-
Add to Favourites
1:48
48001 Fokker D-XXIII
Fokker D.XXIII byl jednomístný stíhací letoun navrženým Mariusem Beelingem s neobvyklým tandemovým uspořádáním motorů. Prototyp byl poháněn dvojicí motorů Walter Sagitta 528hp I-SR (jednalo se o motory vyráběné v Československu).
Temporarily unavailable
40,03 €
-
Add to Favourites
1:48
48006 Manshu Ki-79B
Továrna Nakajima Hikoki K. K. v Japonsku ukončila výrobu stíhacích letadel Ki-27, protože začala s výrobou modernějšího a výkonnějšího typu Nakajima Ki-43-I. O výrobu těchto jednodušších letadel však byl zájem v Mandžusku a tak továrna Nakajima dodala výrobní přípravky na Ki-27 do společnosti Manshu Hikóki Seizó K. K. v Charbinu. Tam potom výroba pokračovala a dala dalších 1 379 letounů. Manshu...
In stock (4 pcs)
20,02 €
40,03 € Discount 20,02 €
-
Add to Favourites
1:48
48005 Manshu Ki-79A
Továrna Nakajima Hikoki K. K. v Japonsku ukončila výrobu stíhacích letadel Ki-27, protože začala s výrobou modernějšího a výkonnějšího typu Nakajima Ki-43-I. O výrobu těchto jednodušších letadel však byl zájem v Mandžusku a tak továrna Nakajima dodala výrobní přípravky na Ki-27 do společnosti Manshu Hikóki Seizó K. K. v Charbinu. Tam potom výroba pokračovala a dala dalších 1 379 letounů. Manshu...
In stock (5 pcs)
20,02 €
40,03 € Discount 20,02 €
-
Add to Favourites
1:48
48004 Caudron CR.714 C-1
Caudron C-714 byl lehký stíhací letoun, používaný během 2. světové války ve Francii a Finsku. letoun byl celodřevěné konstrukce. Prototyp se zatahovacím podvozkem vzlétl v roce 1938. Vyráběl se sériově od roku 1939 s motorem Renault 12R 03 o síle 500 k a s výzbrojí 4 kulometů ráže 7,5 mm pod křídly. Během bojů ve Francii na nich létali především polští i čs. piloti. Několik strojů bylo prodáno...
In stock (4 pcs)
20,02 €
40,03 € Discount 20,02 €